logo release1
logo
zvonzvon
- Будите део мреже - Улогујте се на сајт

Тренутно нисте пријављени.


zvonzvon
- Прозор у свет - Новитети библиотеке anna

Ана Карењина

Лав Н. Толстој

Николајевичевa "Ана Карењина" сматра се не само врхунским делом реализма него и најбољим романом икада.

zvonzvon
- Будите повезани - Друштвене мреже
fbnet Facebook страница
fbnet Наш YouTube канал
fbnet Пратите нас на Twitter-u
newsicon

Временска линија Светозара Марковића

"Наша је цељ да науком помажемо напредак српског народа.
Напредовање народа огледа се поглавито у ове три стране: материјалном благостању, образовању и слободи."





Живот и рад

Светозар Марковић био је утицајни српски социјалистички мислилац, политичар и публициста друге половине XIX века.

Критичар великосрпске политике, био је пионир идеје Балканске федерације, који је одбацио "историјско право", то јест обнову Душановог царства, као основу решења српског питања.

Гимназију је учио у Крагујевцу и у Београду, године 1863. где је започео студије технике, које је касније наставио у Петрограду као стипендиста српске владе.

Почетком јуна, године 1871. покренуо је лист "Раденик", први социјалистички лист у Србији и на Балкану, који је касније замењен листом "Јавност".

Књижевност

Светозар Марковић био је први поборник реалистичког правца у књижевности и социјалистички теоретичар. Сву своју делатност усмерио је у правцу решавања политичких проблема и припреме маса за остваривање грађанских права револуционарним путем.

Његово главно дело, "Србија на истоку", расправља о друштвеним, економским и политичким проблемима Србије са социјалистичких позиција.

Врло рано је показао интересовање и за књижевне проблеме, образујући се под утицајем Чернишевског, Херцена и Доброљубова.

Занимљивости

Педагошка мисао Светозара Марковића код нас никада није довољно проучавана, а још мање уздизана, можда зато што је била критичка.

Марковићево размишљање се заснива на националном педагошком наслеђу с једне стране и хуманистичком погледу с друге.

Школство је критиковао зато што не развија слободоумност и родољубивост, а учитеље због тога што нису показивали вољу да наставу изводе по наставном плану и програму, већ су користили метеж, незнање и нерад који је у систему већ постојао.

"Родитељи су се у овом погледу угледали на учитеље, који су против свих правила савременог васпитања, такође користили своје ђаке за прање посуђа, чишћење стана, или пак чување учитељске деце. Власт је строго кажњавала родитеље због изостанка деце из школе, док никада није позивала учитеље на одговорност због злоупотребе ђака."
zvonzvon
- Увек будите тачни! - Тренутно у школи

Тренутно време

zvonzvon
- Организујте се - Сатница звоњења
Први час07:30 - 08:15

Други час08:20 - 09:05

Велики одмор20 мин

Трећи час09:25 - 10:10

Четврти час10:15 - 11:00

Средњи одмор10 мин

Пети час11:10 - 11:55

Шести час12:00 - 12:45

Седми час12:50 - 13:35

Међусмена5 мин

Нулти час13:40 - 14:25

Први час14:35 - 15:20

Други час15:25 - 16:10

Велики одмор20 мин

Трећи час16:30 - 17:15

Четврти час17:20 - 18:05

Средњи одмор10 мин

Пети час18:15 - 19:00

Шести час19:05 - 19:50