ГСМ-ВИЗИЈА

Flat Icon Champion Trophy Cup Victory Success Win

ГроГи тим је у претходном полугодишту организовао анкету у којој су наши ученици радо учествовали, а чији су резултати мало окаснили због школских обавеза (поправљања оцена, не замерите нам!) .Ученици, подељени по сменама (што значи и разредима), бирали су наставника чија предавања најрадије слушају, најдуховитијег и најтолерантнијег професора.

После пребројаних гласова ученика из I и III разреда, титулу најдуховитијег професора и предавача за похвалу, понео је кум нашег часописа, професор математике Бранислав Пецарски (нисмо били пристрасни при бројању гласова, али смо поносни што је баш наш разредни понео ове две ласкаве титуле!), професор српског језика и књижевности Предраг Радојковић дели место предавача за похвалу са професором Пецарским, док је још један србиста, професорка Неда Гашовић изабрана за најтолерантнијег професора.

После пребројаних гласова ученика из II и IV разреда титулом предавача за похвалу може да се похвали професорка математике Сандра Станојевић, звањем најдуховитије професорке, професорка математике Коса Голубовић (неки би се питали “шта је то са овим математичарима?!”, а верујте, занимало је и нас) док је за најтолерантнијег професора проглашена професорка географије Милена Симоновић.

Из наших разговора са професорима можете прочитати како су се они осећали када су сазнали  резултате гласања (подсећамо, анкета је била анонимна, могли би рећи да је Vox populi!).

Најпре, разговор са најомиљенијим математичарем (нама бар!), Браниславом Пецарским.

ГроГи: ,,Да ли сте очекивали да ћете баш Ви на основу гласова ученика понети титулу најдуховитијег професора и предавача за похвалу, што још једном показује колико сте омиљени међу ученицима?“

Пеца: ,,Нисам размишљао о томе, искрено ми то много значи, поготово ово за предавача. Мислим да је то највреднија награда једном професору.

ГроГи:,,Kоје особине треба да поседује квалитетан предавач?“

Пеца:,,Kада је тема духовитост, а то је врло релативно, битна је некаква мера у томе, али је суштина да предавач не мисли да је он много значајан.Заправо значајни су они којима покушава да пренесе знање. Много је битније покушати да што је боље могуће објасниш нешто него да си ти центар свега.Не треба себе да узимамо превише озбиљно и да се осећамо превише важним, важније је оно што покушавамо да урадимо, у овом случају да што више знања, на што боље начине пренесемо.Предавач треба да има свест о томе, да буде у стању да ослушне реакције ученика, да ако види да гледају помало бело,проба да  нешто промени, понови на неки други начин, да има слуха да његове речи не одлазе у празно, да води рачуна о томе шта слушаоци мисле, кажу, како то доживљавају и осећају, да проба томе да се прилагоди.

ГроГи:,,Да ли генерално мислите да је духовитост повезана са надареношћу за математику и интелектом?“

Пеца:,,Има јако духовитих људи који су апсолутни дунстери за математику, тако да то нема баш и много везе. То има везе да личношћу, треба учити  децу да нико од нас није центар света.  Ми себе узимамо превише озбиљно, напротив, ако себе не узимамо превише озбиљно, онда смо спремни да будемо духовити и на свој рачун и на рачун неког другог. Наравно са мером. Треба схватити да око нас постоје људи који су важнији од нас самих.Дакле, ми нисмо центар света, на тај начин склањамо фокус са себе. Духовитост је заправо последица тога, чини ми се да то имамо код Умберта Ека у књизи ,,Име руже“, у њој се помиње Аристотелова књига о смеху коју је црква уништила вероватно зато што је пробао да каже људима да црква није најважнија ствар на свету. Тако и ја нисам никаква црква, нити мислим да било ко од нас треба да буде. Духовитост је иначе важна да би се неке ствари рекле на неки бенигнији, опуштајући начин ради стварање једне опуштајуће атмосфере. Смањење грча.“

ГроГи:,,Да ли се код духовитих професора ученици више интересују за њихов предмет?“

Пеца:,,Надам се, заправо, претпостављам.“

ГроГи:,,Да ли имате неки савет за оне који желе да се баве овим послом?“

Пеца:,,Треба да волите посао, то је основа, да сте баш посвећени томе и да Вам је стало да то радите добро и квалитетно, пре свега због оних због којих радите, да вам мотиви као што су егзистенција или умишљена слика о себи буду у сасвим другом плану.“

ГроГи:,,Порука за читаоце ГроГи-ја.“

Пеца:,,Срећна Нова година“.( интервју је рађен непосредно пре новогодишњих празника)

 Разговор са професорим срспског језика чија су предавања по мишљењу ђака за сваку похвалу нам открива следеће:

ГроГи:,,Да ли сте очекивали да ћете баш Ви на основу гласова ученика добити ово звање?“

Пеђа:,,Нисам очекивао, најискреније, зато што знам да у школи има много добрих колега који предају одлично, а себе не доживљавам тако да бих размишљао о томе. Трудим се да сваки час одржим најбоље што могу и да се колико толико саживим са предавањем и са ученицима.“

ГроГи:,,Kоје особине треба да поседује квалитетан предавач?“

Пеђа:,,Мора да познаје материју коју предаје, да има смисао за хумор, да разуме ученике из угла када је он седео у клупи и да увек има на уму какав је осећај док си на часу, да увек будеш у позицији да гледаш ствари и из једног и из другог угла.“

ГроГи:,,Kако по Вашем мишљењу професор треба да се постави према ученицима?“

Пеђа:,,Сваки професор пре него што крене у школу треба да има на уму да не може свака материја да интересује ученика, да не може да очекује да сваки предмет буде интересантан сваком ученику, да схвати да сваки ученик има своје приоритете и да ако не слушају наш предмет или их не интересује, да то није увреда према нама. И ми смо били ученици, имали смо омиљене предмете и професоре, то је по мом мишљењу сасвим легитимно.“

ГроГи:,,Да ли имате неки савет за оне који желе да се баве овим послом?“

Пеђа:,,Најискренији савет је да раде то једино ако воле и ако се осећају добро у кожи професора, ако мисле да своје знање могу да поделе са ученицима.Поред тога је најбитније да сваки ученик зна да то није лак посао, у сваком тренутку морате да реагујете на прави начин са 30 различитих ученика, они знају да поставе незгодна питања, имате оне које не интересује Ваш предмет. Није лако издржати 45 минута са 30 различитих људи, али са друге стране мени је то најзахвалнији и најлепши позив, јер волим да слушам шта млади људи мисле, покушавам да се сетим како сам ја одређене ствари разумео када сам био у њиховим годинама и често чујем неке нове ствари, имам осећај да сам на некој доброј кафи са пријатељем који може да ми каже неке добре ствари које никада до сад нисам чуо. Саветујем свима који желе да се баве овим послом да уживају, да не отаљавају.“

ГроГи:,,Порука за читаоце ГроГи-ја.“

Пеђа:,,Не дајте ГроГи, без обзира на околности и трудите се да схватите да је писана реч корисна за образовање сваког младог човека, да је много битнија него смајли, или већ неки лајк. Писана реч постоји од како човек зна за себе и да ће постојати док је паметних умова.“

И нека реч од професорке која је у нашој смени проглашена најтолерантнијом, Неда Гашовић:

ГроГи:,,Да ли сте очекивали да ћете баш Ви на основу гласова ученика добити ово звање?“

Неда:,,Искрено, нисам очекивала, али, морам признати, таква „титула“ ми инпонује.“

ГроГи:,,Kако по Вашем мишљењу професор треба да се постави према ученицима?“

Неда:,,Kада наставник уђе у одељење, треба имати на уму да је свако дете драгуљ својих родитеља. Да су нам родитељи поверили на чување и образовање оно што им је најсветије и да се сходно томе и опходимо према деци. Наравно, има спорадичних случајева када током наставе дође до неочекиваних изазова, али тада наставник преузима улогу педагога, психолога, друга који има развијену емпатију и пре свега, вољу, да се ти изазови превазиђу.“

ГроГи:,,Kолики је Ваш праг толеранције?“

Неда:,,Немам неки инструмент којим бих могла то да измерим, али сам и иначе по природи толерантна особа. Наравно, постоје ту неке границе, али их је тешко надмашити.

Увек се трудим да нађем оправдање за туђе несмотрене поступке.“

ГроГи:,,Kао бивши ђак ове гимназије, реците нам, ко би од Ваших професора могао да понесе ову титулу?“

Неда:,,Ова титула би савршено пристајала мом бившем разредном старешини Голубу (не знам презиме) старије генерације ће вам то и потврдити. Он је био професор биологије, сада је у пензији. А што се тиче других колега, који предају вама, заиста не бих никог посебно издвајала, само,  поуздано знам да су изузетно посвећени својој професији и да дају свој максимум да бисте се ви осећали пријатно и у подстицајној атмосфери развијали своје вештине и компетенције.“

ГроГи:,,Порука за читаоце ГроГи-ја.“

Неда:,,У највећој мери читаоци Грогија су наши ђаци; поручила бих им да континуирано раде на себи, свом образовању, да буду свесни да су део једне од најпрестижнијих школа у земљи и окружењу, и да са поносом могу увек рећи коју су школу завршили. То кажем из сопственог искуства. И, наравно, да дају свој допринос вашој редакцији и да редовно читају Гроги.“

А шта каже Милена Симоновић, наставник географије која је у другој смени проглашена за најтолерантнијег професора:

Милена:,,Искрено нисам очекивала овакве резултате зато што има пуно колега који заслужују ово звање.Хвала деци.“

ГроГи:,,Kако по Вашем мишљењу професор треба да се постави према ученицима?“

Милена:,,Треба да буде коректан, да стоји иза онога што каже и што се договори са ученицима, да испоштује бар већину онога што је ученицима потребно, али са друге стране и да им пружи довољан ниво и знања и образовања и културе и све оно што они треба да добију у школи, да имају на кога да се угледају, да има ко да их саслуша…”

ГроГи:,,Kолики је Ваш праг толеранције?“

Милена:,,Очигледно висок чим сам добила ово звање. Толерантна сам према деци увек кад ми могућности то дозвољавају јер и ми наставници имамо врло често неке околности где морамо да имамо на време оцене, да дамо оцену…У свим ситуацијама где се мени не угрожава посао, где посао радим онако како треба да се ради, максимало толерантна.“

ГроГи:,,Kао бивши ђак ове гимназије, реците нам, ко би од Ваших професора могао да понесе ову титулу?“

Милена:,,Можда Симче (Данијела Симић-латински језик).“

ГроГи:,,Порука за читаоце ГроГи-ја.“

Милена:,,Слушајте своје наставнике, поштујте их и знајте да они ВАМА увек мисли најбоље без обзира како то изгледало.“

И још један математичар који је добио ласкаву оцену најдуховитијег наставника, Коса Голубовић.

ГроГи:,,Да ли сте мислили да ћете Ви на основу гласова ученика добити ово звање?“

Коса:,,Наравно да нисам, у школи има много занимљивих и духовитих професора, питам се куд се баш мене сетише.

ГроГи:,,Да ли се код духовитих професора ученици више интересују за њихов предмет?“

Коса:,,Ако је математика ученику мука, никаквим хумором не можеш да га заинтересујеш, али можеш да му помогнеш да то лакше поднесе.“

ГроГи:,,Да ли генерално мислите да је духовитост повезана са надареношћу за математику и интелектом?“

Коса:,,Духовити су и професори језика, уметности и често је одличне шале имао професор физичког васпитања.Биће да је то ствар карактера и интелекта, не предмета који се предаје. “

ГроГи:,,Порука за читаоце ГроГи-ја.“

Коса:,,Живот је сам по себи мука, не додајте томе непотребне сумње, страхове, разочарање због нереалних очекивања…Смејте се од срца ономе што вас засмејава. Не трошите време на људе који вас на било који начин исцрпљују.“

Изостала је реакција наставнице математике Сандре Станојевић, коју смо дуго чекали, не замерите нам, била је заузета, а ми смо желели да овај текст коначно угледа светлост дана. 

Бојана Јокић 3/6