5. Природа, спорт и уметност

GSM logo blue

5. Природа, спорт и уметност

Пројекат R.U.S.H. се фокусира на активности на отвореном као холистички приступ подучавању и образовању у циљу побољшања квалитета живота. Овај пројекат има за циљ да ученицима пружи одговарајуће алате како би постали активни учесници у савременом друштву, способни да препознају здраве праксе везане за њихов животни стил и окружење.

ИЗВЕШТАЈ СА МОБИЛНОСТИ
„ПРИРОДА, СПОРТ И УМЕТНОСТ “
У ТРЕВИЗУ, ИТАЛИЈА ОД 30.05. ДО 03.05.2022.

У окивиру реализације Еразмус + пројекта „Running Nature Into School“ R.U.S.H. ученици и професори Гиманзије „Светозар Марковић“ у Нишу учествовали су у петој мобилности „Природа, спорт и уметност“ у Тревизу, Италија од 30.05. до 03.06.2022. Школа – домаћин је Istituto Comprensivo statale di Paese.

У Тревизу су били присутни сви ученици  и професори партнерских школа, школе –домаћина, Istituto Comprensivo statale di Paese, Гимназије „Гоце Делчев“ из Македоније, Основна Школа Краља Звонимира из Хрватске, Esenyurt Bilim ve Sanat Merkezi из Турске, Гимназије „Светозар Марковић“ из Србије.

Професори Маја Ђорђевић, Вера Прокић и Ивана Кордић су са ученицима Тара Дулановић, Теодора Митић, Каролина Живковић, Војин Ђорђевић, Алекса Ђорђевић и Боривоје Ђорђевић учествовали у пројектним активноостима које су предвиђене пројектом. Све активности су спроведене према унапред утврђеној агенди.

Преглед реализације пројектних активности:

30.05.2022. У Тревизо смо стигли у преподневним часовима и сместили се у хотел. Домаћини су нас сачекали, ученици су се упознали и направли смо план за први дан. Након краћег одмора, прошетали смо кроз град и дошли до самог центра где смо имали предиван ручак на централном градском тргу. Ученици су били искрено одушевљени јер је скоро свима ово био први одлазак у Италију. Посебан укус оригиналне  италијанске пице као и разговор о томе како се бирају састојци и како се те пице спремају употпуниле су доживљај. Колико год тривијијално изгледало, дошли смо до закључка да заједнички оброци пружају могућност да се ученици упознају и зближе кроз неформалан разговор о храни и другим обичајима.  Након ручка ученици су учествовали у радионици „Treasure hunt in Treviso“. Били су подељени у групе тако да је у свакој групи било ученика из различитих земаља. Добили су задатке и упутства. Након радионице ученици су били пуни утисака. Упознали су како позната тако и скривена у љупка места у Тревизу, забавили су се и много тога научили. Након радионице имали смо слободно време за разгледање града и чувени италијански сладолед.  У вечерљим сатима вратили смо се у хотел.

31.05.2022. У раним јутарњим часовима кренули смо у Алпе чувене Доломите. Одредиште нам је било Cortina d’Ampezzo, познати зимски центар. На путу смо обишли и место Pieve di Cadore , родно место слваног уметника Тицијана. Обишли смо музеј у његову родну кућу. Нако тога смо обишли чувени музеј наочара у истом место. Утисци су били прелепи. Водичи су се потрудили и били веома интересантни у објашњавању тако смо закључили да бисмо могли да проведемо скоро цели дан на овом месту, али агенда је морала да се испоштује. У Cortina d’Ampezzo смо стигли за ручак. Прелеп амбијент планинске брвнаре учионио је фантастичан италијаски ручак још угоднијим. Након ручка смо слободно време искористили за шетњу кроз позанто зимско олимпијско место. У поподневним часовима су ученици имали доживљај за памћење. Организован је одлазак на пењање на вештачким стенама. Сви ученици су са огромним одушевљењем савладавали вештачке стене и враћали се изнова. Читав комлекс је величанствен. Ово је била прилика да се учиници опробају у не тако познатом спорту и науче нек нове вештине. Повратак у Тревизо је био у вечерњим сатима.

01.06.2022. Овог дана смо се окупили око 9 сати ујутро на нашем уобичајеном месту састанка – испред хотела. Возили смо се око пола сата, док нисмо стигли до наше локације за тај дан, града Венеције. Користили смо Пеопле Мовер да уђемо у овај посебан град. Већина ученика је заправо први пут у Италији и сви се радују тренутку када ће се срести са славном Венецијом. Град је на први поглед очарао све учеснике. Посета граду у поподневним часовима је била праћена одличним временским условима и сјајним тренутком за учеснике да се друже и пронађу нове пријатеље. Ученици су тог дана уживали у лепотама града Венеције уз званичан обилазак. Обилазак града био је кратак и занимљив тренутак дана, испуњен смехом и задивљеним погледима ученика. Туристички водич нам је показао све важне али и скривене делове Венеције које туристи ређе посећују. Један од најзанимљивијих детаља је место где се гондоле праве ручно. Заиста импресивно место где се може видети скоро цео процес израде чувених венецијанских гондола. Након укусног ручка са традиционалном италијанском кухињом у Венецији, ученици су добили слободно време да прошетају градом на сунцу, поред мора. Искористили смо прилику да обиђемо базилику Светог Марка, Дуждеву палату, Мост уздаха и са великим задовољством прошетамо Марковим тргом све до моста Риалто. Дан је завршен кратком завршном сесијом у којој су сви имали прилику да поделе своја осећања и идеје за наредне дане пројекта. Сви су били задовољни количином формалних и неформалних активности, временом које су сви добили за склапање пријатељстава и временом које су добили за разгледање града Венеције.

02.06.2022. Као и претходног дана у раним јутарњим часовима смо кренули у обилазак вила и винограда, чувених локалитета овог дела Италије. Обишли смо и у пратњи водича посетили вилу villa Barbaro in Maser и музеј кочија. Затим смо се упутили у оближњи виноград изузетно познатог вина Proseco где смо обишли фабрику, упознали са детаљним процесом производње вина и наравно уз ручак дегустирали различите врсте вина које домаћини нуде. Поподневне часове смо провели у незаборавном градићу Asolo. Овај шармантни градић са својим уским уличицама, камнеим кућама, прелепим паркићима и изворима нас је очарао. Ученици су били пуни позитивних утисака.  У вечерљим сатима смо се вратили у Тревизо.

03.06.2022. Састали смо смо се у школи домаћина у 9 сати ујутру. Ученици домаћини су нас провели кроз школу у упознали нас са одељењима, смеровима и начином рада у њиховој школи. Било је пуно питања и интересовања од стране гостујућих ученика. На крају смо имали и кратак концерт у холу школе домаћина. Заиста предивна и инспиративна атмосфера. Након презентације сваке партнерске школе, разговора, сумирања и закључака домачини су поделили сертификате за учешће и сви смо се опростили. Био је то веома емотиван тренутак. Сви смо поносни што смо упркос свим потешкоћма и кризи која је настала у целом свету ипак пронашли начин да спроведемо све активности предвиђене пројектом. Заиста велики успех!

Закључак:

Бенефити овог пројекта за наставнике и ученике могу се видети кроз: унапређење дигиталне компетенције, побољшање енглеског језика, побољшање социјалне компетенције и предузетничког начина размишљања. Сви они који су укључени у овај пројекат могу да  се суочавају са  друштвеним  изазовима, промовишу иновативно решавање проблема и критичко размишљање што представља  изузетан интердисциплинарни приступ.